• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: Nihil, Occult  
За интерпретацията на церемониите

PostАвтор: Agena » петък, 2014-05-09, 11:28 AM » Пост # 1

Често се задават въпроси за церемонии,свързани с продължителни лишения-примерно от храна,секс и т.н.Ето един малък материал,на който направих превод.Той описва церемония на посвещение в зрялост в Стара Русия,или по-точно за ПРИЗНАВАНЕ В ЗРЯЛОСТ.От нея се вижда,че ние,днешните хора,нямаме и най-малък шанс да изпълним тази церемония!Просто защото нашият живот е друг,околната среда е друга,подготовката,която получаваме като деца е различна...Сега е друго време.И опитът да се налага догматично двуседмично гладуване с цел посвещаване в нещо подобно,е абсурден!Не може да изкараш един елемент от машината и да чакаш той да си работи самостоятелно.Същото е и когато четем разни древни гримуари и др.такива,нека винаги да имаме едно наум,че хората,които са ги писали,макар и мъдри,са имали друго светоусещане,друга среда на живот,друго тълкуване на нещата.Затова трябва да се опитваме да се поставим на тяхното място и едва тогава да даваме интерпретация на написаното,защото нашият мироглед е един,мирогледът на равин от 15 век,например,е съвсем друг.Имайте предвид,все пак,че дадената церемония не е част от научно антропологично описание,а част от нея ми се струва доста митологизирана.
     Ето и следният материал:
   "Старците закарвали децата в девствена гора,отдалечена от дома им,на специално определено за целта място.Закарвали ги точно по това време,когато горски ягоди вече нямало,а до появата на гъбите оставали още две седмици.Момчетата били завеждани на едно място,момичетата-на друго,далеч едни от други.Всяка група била наглеждана от старец-дядо за момичетата,баба за момчетата.По тези места децата преминавали през обреди и посвещения,като се прощавали с детството и вземали решение да продължат рода.Момчетата си правели голема и надеждна колиба,която да ги защитава от дъжд и вятър.Строили ги по няколко човека,за да се научат на взаимодействие помежду си,като в голямо семейство,и за да бъдат по-топли.Клоните и другите материали за тази къщурка вземали далеч от мястото,където ги изграждали.Преди да отсекат дървото или да начупят клони,молели го за прошка-и него,и гората.
    А след това момчетата провеждали церемония за очистване чрез гладуване в гората.Със себе си храна не носели,така че искали-не искали трябвало сами да търсят в гората нещо за ядене.Изучавали местността.Пробвали на вкус всички треви,които им попадали и за които им се струвало,че са ядливи и ги носели в импровизираното село.Там ги готвели и изяждали тази храна.През цялото време,докато готвели храната,докато търсели какво може да се яде,правели го с полупразен стомах.Момчетата,събрани в селото,се съветвали помежду си какво може да се яде,какво може да се свари и т.н.При обсъждането обяснявали какво са почувствали,когато са опитвали вкуса на всяко растение.Освен това у тях тепърва се пробуждала мъжката сила.При това много просто.Старците изпращали други хора/по-малки/ да направят погром в горското село,а момчетата го защитавали.Момчетата трябвало да почувстват,какво е да разруши някой друг онова,което ти си изградил със собствените си ръце.Като получат такъв урок,какво биха предприели?Без огън и без храна в гората дълго няма да преживееш.Тогава те разпределяли между себе си задълженията-кой да отиде и да изкарва прехраната,кой дърва да събира,а кой да поддържа огъня и да пази селото.А старците отново и отново изпращали някой да върши погроми в селото.Набезите продължавали дотогава,докогато момчетата не победели и не прогонели натрапниците.А как иначе ще се научиш да живееш?Така у момчетата се пробуждали истински защитници на Родината-чрез решаването на ето такива задачи,които възниквали в ежедневния живот.След това бабичката изпращала момчетата да си строят отделни къщурки.Така се създавало истинско голямо село.След това всеки сам си добивал храната,всеки сам си наглеждал огъня.Но как в тези условия да защитиш домът си?Като се договориш със съседите си и се разпределите кой какво да прави.Бабичката стояла в селото с момчетата,за да ги пази,та да не ги потърсят жалостивите им родители или разни други любопитни хора.Поддържала ги в трудни времена,и им обяснявала къде са слабите места в устроеното от тях селце и домовете в него.Помагала им да се справят с трудностите,които се явявали отново и отново.Например,момчето си е разкъсало дрехите,а няма други за смяна.И бабата го подхваща,казва му:"Какъв си немърливец!Такива момичетата не ги обичат!На коя е нужен такъв?"Казва го обаче така,че и останалите в селото да го чуят.И всички следели за дрехите си.Или,например,някое момче не се къпе.Бабичката се надсмива:"Ето от кого така вони!"И той бързо отивал да се изкъпе и да си изпере дрехите.Така се проявявали мъжките качества-на защитник,на този,който изкарва храната и т.н.,на мъж,който може да създаде семейство и да стане баща.По-нататък,когато вече била изпълнена първоначалната задача,селото приемало и гости,устройвало и пир.За този пир храна се готвела от хванатия от момчетата дивеч,а тази храна се считала за храна на Силата.С това момчетата показвали своята мъжка сила.На пира пеели песни,танцували.Показвали на целия свят какво са научили и разбрали.

Мнения: 605
Репутация:
[ 237 ]
 

PostАвтор: Agena » петък, 2014-05-09, 12:09 PM » Пост # 2

За момичетата старците отрано готвели колиби в гората.Когато те отидели там,разпределяли ги по групи в къщурките.Договаряли се помежду си коя ще ходи да събра съчки в гората,коя ще готви храната и т.н.И по същият начин,като момчетата,преминавали през церемонията на гладуването,за да се пречистят.Учели се да готвят нещо от онова,с което разполагат.Управлявали стопанството си.Преди да влязат в гората,молели я за прошка.Когато набавяли храна,отправяли молба към плодовете и билките,преди да ги откъснат.Пеели песни на леса,постоянно се съветвали,разговаряли с него.Пробуждали в себе си женска и изтънчена сила.Запознавали се с местните животни.Устройвали светът си така,че той отново да се влее в света на гората,за да им помогне и гората да се устроят.Да се сдружиш с дивите зверове не е лека работа,а момичетата можели добре да го сторят.В тази възраст при тях се проявявали особено нежността и добротата,с помощта на които можеш да се разбереш с всеки.
   Когато момичетата се устройвали в селото,старците изпращали при тях вестители,да видят всичко ли е наред.Намиращият се в селото с момичетата дядо изпращал обратно вестителите с вест кога да пратят хора,които да вършат погроми.В селото старците изпращали не само грабителите,но и по-млади момичета,за да видят какво ги чака в бъдеще.Тези хора били изпращани не да разрушават,а да крадат.Затова момичетата отрано били приучвани ,че всяко нещо си има своето място.Крадецът открадва само онова,което е лошо скрито.
    По-нататък дядото завеждал момичетата за цял ден в гората,а цялото събрано село правело ограждение около горското селце,за да не влязат диви животни и донасяли вълна,вретена,конци и всякакви други женски неща за внасяне на уют в дома.Връщайки се,момичетата се разделяли всяка в отделни стаи и започвали да живеят като отделни семейства.Намирали помежду си общ език и всяка устройвала и украсявала стаята си по различен начин.
    След това  давали за отглеждане на всяко момиче по някое животно,да се грижи за него.Ходели си една при друга на гости.Около огъня с ръкоделие се занимавали,песни пеели,почит на леса отдавали.А когато се научели на ум и разум,тогава приемали и гости от селото,пеели и танцували.Тогава и момчетата избирали кой за коя да се ожени,кой с коя да прекара живота си.
    На новото място момчетата правели отделни къщи за съвместен живот,а момичетата в гората за гъби отивали,за да наготвят храна за мъжете си и те да бъдат силни.Построявайки домът,мъжът отивал на лов в гората.
     Старците отново изпращали някой да извърши набег в селото.А младите през това време са се устроили там и са се разпределили-кой кога какво ще прави,за да е селото защитено.Строели ограждения около него,за да не влязат грабителите и момичетата да се чувстват защитени.Около огъня момичетата приготвяли красиви вещи,защото онова,което радва очите,разпалва и огъня в мъжкото сърце.На гости съседите канели,а и самите те ходили.Общо дело всички вършели,и селото пазели,защитавали.А на края устройвали пир за три дни.Денонощно танцували и пеели,краката си не жалили,себе си на света показвали.

Мнения: 605
Репутация:
[ 237 ]
 

PostАвтор: HEXpuCTb » сряда, 2015-04-15, 1:23 AM » Пост # 3

А аз си мислех, че по-добре да си трая задето се извинявам на храната преди да я набавя, приготвя и изям. biggrin Е... Естествено, не е от типа... "Извинявай, краставичке, ама сега трябва да те хапна..." biggrin biggrin biggrin

Мнения: 23
Репутация:
[ 0 ]
 

PostАвтор: Agena » вторник, 2015-10-13, 9:06 AM » Пост # 4

Въпрос на личен вкус-от силите ни е определен всеки ден от живота ни,трябва да намерим малко време -по минута на ден,за да им благодарим,че ни има,защото прекаленото нахалство и самоувереност скъпо се заплаща smile

Мнения: 605
Репутация:
[ 237 ]
 

  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Статистика



Copyright


Okultno.info не носи отговорност за споделената информация под формата на статии и мнения във форума. Използваме свободно разпространени линкове в интернет за представените видеоклипове и е-книги тук.

За контакти


За да се свържете с нас използвайте формата за контакт или ни пишете на
okultno.info@ mail.bg