|
|
Forum moderator: Nihil, Occult |
Форум - Архив на Okultno.info Форум Магия Теория и общи понятия Адописните веретнически икони (...) |
Адописните веретнически икони |
Из Интернет блуждаят разни версии,че адописната или черна икона е някакъв предмет,който е изготвен по определени правила и впоследствие използван за особен вид молитви и обреди.Различаваме два вида такива икони-нарисувани,така да се каже,от нулата и преправени църковни икони чрез хули,тоест,чрез оскверняване на изображенията.Преправянето се извършва по строго определен начин-първо,светият лик се обезобразява и върху него се рисува беса,а не обратното.Какво е известно за подобен род икони и известно ли е нещо?Терминът "адопис" и "адописна икона" действително съществува,както е описано в "Пълен църковнославянски речник" от 1900 година:"Адопис,адописен-думи,отнасящи се главно до характеристиките на иконата,на която под слой боя е открито изображението на Дявола."Първото упоменаване за такива икони е направено в житието на Василий Блажени през 16 век-описва се как светецът хвърлил камък по образа на Св.Богородица ,изобразена на икона,пред изумените очи на тълпа богомолци ,която те почитали като чудотворна и под боята се разкрил образа на Дявола.Действително,съществували са такива икони в Рсия,както и практиката на двойното изображение.Основната разлика между новоделките и автентичните изображения е ,че в автентичните първо се изобразява Дявола,а след него върху изображението му се рисуват светците,а не,както е в съвременните творения.
Кой и за какво е правил такива икони? Първата и мошеническа версия принадлежи на писателя Н.Лесков,който направил една научна публикация през 1873 год. във вестника "Руски свят".Общо взето,там се говори за иконопрдавачи,които поръчват предварително имитации на стари адописни икони ,при които има изобразен дявол под боята ,продават ги на лековерните селяни по селцата .След първите иконопрдавачи много скоро минават втори,които също носят икони за продан.Техните икони,обаче,са без дяволи под боята.Естествено,първите продавачи са се наговорили с вторите.Отивайки в селото,вторият продавач предлага стоките си,но селяните му отвръщат,че са купили вече.Тогава той им разкривал лика на Дявола и уж те му давали адописните икони,а той им давал нормални. Втората версия се съдържа в книгата "Сборник със сведения за изучаване на бита на селското население на Рсия" от 1890 год.Там се описва,че Дяволът с легионите си е най-страшния враг на човека.Да се бориш с него било едва преодолима задача и не помагало нито кръстното знамение,нито пазещата молитва "Да възкръсне Бог".Затова,да се дразни Дявола означавало да се отива на сигурна смърт.Багоразумният човек трябвало да се стреми да живее в мир с Дяволите ,иначе следвало наказание от Бога--тоест,Дяволите трябвало да се радват с всички позволени средства.Известни са случаи,когато на Дяволите са палени свещи,когато в някои църкви са рисувани Дяволи и когато при създаването на икони първо е бил рисуван Дявола,а когато изображението му изсъхнело,като втори слой бивал рисуван образа на някой светец. Как да отличим автентичните изображения от новоделките? Истинската адописна икона е онази,при която ПЪРВО е изобразен Дявола, ВЪРХУ него светеца.Никога обратното! Пред икони с откровени изображения на Дяволи не са се молили и на историците изобщо не е известно за съществуването на такива стари икони. Трето,създаването на такъв предмет,който да се превърне в обиталище за беса-помощник ,в това число,и изображение върху дъска е теоретично възможно,но липсва дори и един доказан факт за използването на подобни икони от магьосниците.Сред колекционерите и реставраторите адописните икони се считат за легенда поради пълното им отсъствие,а първите сведения за някакви черни икони са се явили в интернет през 2010 година. Основните взаимоотношения между магьосника и подселения в него бяс-помощник са в рамките на "работодател-работник",а не "служител-обект на поклонението."Всекиму своето!Слава на Сатаната! Групата за руско чернокнижие /превод мой/
|
| |||
| |||