|
|
Forum moderator: Nihil, Occult |
Форум - Архив на Okultno.info Форум Магия Теория и общи понятия Някои значения на обърнатия и Лоранския кръст (Теория) |
Някои значения на обърнатия и Лоранския кръст |
Обърнатият кръст е известен с различни имена-инвертиран кръст,кръст на Св.Петър,кръст на Антихриста,обратно разпятие или сатанински кръст,макар също да е християнски символ и на такъв кръст именно да е бил разпънат Св.Петър в Древния Рим.Доста незапознати със символиката християни го обясняват като извращение на идеята за Божия кръст,със стремежа да се принизи доброто и да се възвиси злото.В същото време се премълчава,че този кръст е свързан със Св.Петър.Според легендата,Св.Петър по време на гоненията срещу християните при управлението на император Нерон в Рим,бил разпънат през 65 г.н.е. точно на такъв кръст.Този необичаен метод за умиране,и по-точно такова странно оръдие на смъртта,според някои данни,е било избрано от самия Петър в качеството на наказание за тройното предателство на Христос/Евангелие от Матея-Глава 26,от Марко-Глава 14,от Лука-Глава 22/.Петър бил разпънат на кръста с главата надолу и така умрял.Използването на обърнатия кръст със сатанинска символика според редица мнения е свързано с това,че докато обикновения кръст има 4 края/горен край-Бог-Отец,двата странични-Бог-Син и Св.Дух и четвърти,долен-Сатана/,то при обърнатия хората поставят Дявола по-високо ,отколкото Св.Троица.
Интересна е една от древните християнски легенди ,свързана с историята на Св.Кръст,като предмет от веществения свят.Текстът е даден от Менли Хол в книгата му"Енциклопедично изложение на масонската ,херметическата,кабалистичната и розенкройцеровската символическа философия": "...Адам предчувствал приближаването на смъртта.Накарал синът си Сет да извърши поклонническо пътуване до Градината на Едем и там да добие от ангела,страж пред портите,Маслото на Прошката,което било обещано на човечеството от Бог.Сет не знаел пътя,но баща му го посъветвал да върви все в източна посока,където се виждала пътечка.При изгонването на Адам и Ева от Рая,пътеката по която те минали,никога не обрасла повече с трева.Сет,следвайки напътствията на баща си,без труд открил Градината на Едем.Ангелът-пазител на портата му позволил да влезе вътре и в самата среда на Градината Сет съзрял огромно дърво,чиито клони достигали небето.Дървото било във формата на кръст и стояло на ръба на пропаст,която водела към дълбините на Ада.В корените на дървото Сет видял тялото на своя брат Каин,което било привързано към тях за ръцете и краката.Ангелът отказал да даде на Сет Маслото на Прошката и вместо него му дал три семена от Дървото на Живота/според някои,това всъщност било Дървото на Познанието/.С този дар се върнал и Сет при баща си,който толкова много се зарадвал,че не искал да живее повече.След 3 дни Адам умрял и трите семена били положени в устата му,както заръчал ангела. Семената поникнали и се появило дърво с три,срастнали един в друг стволове.То погълнало кръвта на Адам,така че той продължил да живее в дървото.Ной изкопал това дърво с корените и го взел със себе си в Ковчега.Когато водата се отдръпнала,той погребал черепа на Адам близо до Голгота,а дървото посадил в подножието на Ливанската планина.Мойсей е имал видение как се намира сякаш вътре в дървото и изрязал от него вълшебна пръчица,с която да добива вода от камък.Но доколкото той не се обърнал към Господ,когато ударил с пръчката по скалата за втори път,на него не му било позволено да я отнесе в Обетованата Земя.Затова Мойсей посадил пръчката в при хълмовете на Моав.След дълги търсения Цар Давид открил дървото и неговият син-Цар Соломон,се постарал да го използва като колона в храма си.Никой обаче не успял да го намести,защото то се оказвало или много дълго,или много късо.Накрая в отчаянието си го захвърлили настрана и го използвали по-късно при строителството на мост,свързващ Йерусалим с околните хълмове..Когато Савската Царица посетила Цар Соломон,очаквало се,че тя ще мине по този мост,но тя отказала да стъпи на него ,а коленичила и изрекла молитва,после си събула сандалите и направо преминала през реката.Това така впечатлило Соломон,че той наредил да сложат златни украшения на дървото над входа на Храма.То било там до този момент,в който алчния му внук не откраднал златото и не скрил дървото,за да прикрие следите от престъплението си. От земята,в която било заровено и скрито дървото,изникнал извор,който станал известен под името Бетезда.Към него прииждали за лечение болни от цяла Сирия.Ангелите на извора станали пазители на дървото и то било оставено на спокойствие много години.Постепенно обаче дървото излязло на повърхността и отново го използвали като мост,но този път между Йерусалим и Голгота,и на него бил разпънат Иисус.В Голгота гора нямало и затова дървото било разсечено на две части,за да послужи за кръст,на който да бъде разпънат Иисус.Кръстът бил поставен на мястото,където бил закопан черепа на Адам.По-късно ,кръстът бил открит отново от императрица Елена,и се оказало,че дървото се състои от 4 различни дървесни вида/4-те елемента/, и кръстът успявал да излекува всеки,който се доближи до него." Според други данни обърнатият кръст,се свързва с женското начало и не е задължително да се разглежда като сатанински символ.Работата е там,че в далечните рицарски времена съществувал подобен кръст,който символизирал култа към Прекрасната Дева:наричал се Лорански кръст.Той бил свързан с фамилията Гиз,която господствала над земите на Лоран,и на чийто герб той бил изобразен.Лорански кръст е носила и Жана Д,арк. При рицарите мечът на първо място е имал бойно значение.Това означава използването на бойна сила за изменение на равновесието на съществуващите в света сили.Във връзка с това да си припомним:"Не мир ви донесох,а меч."Самият меч,когато е вдигнат,представлява инициатическо действие-осъществява съединението на Земята и Небето посредством активното участие на човека.От друга страна,когато е прав,кръстът е някак пасивен,сякаш е проводник на силата ,отколкото активно да съединява Небето и Земята ,това е милост,а не сражение. Когато мечът е в обърнато положение небето встъпва в по-малко активна роля,по-точно в ролята на възприемащ.Във връзка с това има някои аналогии в Новия Завет по повод на Небесния Йерусалим,Небесното Царство.Небето се сравнява тук с невеста,очакваща жениха си,в случая,духовния практик,който в процеса изявява себе си по-късно като Иисус.По този начин Небето се изявява като женствено,встъпва във функцията на възприемащото и растящото начало,докато в същото време чвекът,независимо дали е мъж или жена,е мъжествен,активен,изпълнява осеменяващата роля-Бог поруган не бива,това,което ще посее човек,това и ще пожъне.Осъществява се практиката,получават се плодовете й,по които съдим за намерението на действията.В резултат на това се ражда и дете.Правият Лоранов и Петровият кръст се вписват по-често в женска фигурка,както и пентаграмата,която също е била използвана като символ в сатанизма.Всъщност,обратният кръст е символ на активността,битката,инициацията чрез женското начало и човешките,индивидуални стремежи.
|
| |||
| |||