• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: Nihil, Occult  
ХЛЯБЪТ КАТО СИМВОЛ В МАГИЯТА

PostАвтор: Agena » неделя, 2014-11-30, 11:44 AM » Пост # 1

Темата е достатъчно обширна,защото е тясно свързана с магията и с приемането на т.нар. второ причастие.
   Една от отличителните особености на човека в сравнение с животното и речта,проявление на разума.Тук е по-лесно да се използва аналогията,провеждана в работата с магическите квадрати:по степен на сложност,свързаност и магичност речта се разпределя на ДУМА-ИЗРЕЧЕНИЕ-СВЪРЗАНА ФРАЗА-ПОВЕСТВОВАНИЕ.
    При това степента на свързаност и обединяването в едно цяло на думите в повествованието се увеличава.За свързан текст са ни нужни много повече сили и ум,дух,душа,отколкото за произнасянето на фразите.
   Така е и с хляба.Зърното е като една дума-отделено,живеещо само за себе си,но живо и готово.Процесът на приготвяне на хляба е аналогичен на процеса на формирането на свързаната реч.Смилането на зърната е абстрахиране от отделните думи във фразите,от които се състои свързания текст.Добавянето на съставки е внасянето във фразите на подробности и нюанси,създаването на форма на хляба е построяване на повествованието.Изпичането на хляба е произнасяне на текста в определена емоционална форма и в съответната среда,в която този текст би възпроизвел най-голямо впечатление.
    Хлябът като произлязъл от растение/ечемик или пшеница/ е свързан с Бога или Богинята директно.Тази връзка се съдържа в изкласяването на растенията,в тяхната форма,която придобиват.Хлябът е символ на Бога,Който умира и се проявява в Сина,а по този начин се възражда/умиращият и възкръсващ Бог,Който се пробужда и заедно с това пробужда и мъртвите и т.н./.Това се вижда и във фазите,през които преминава отглеждането на растенията-сеитба-грижа-жътва-складиране и ползване-нова сеитба след събирането-събиране на реколтата-жътва-смилане на зърното-замесване на тестото-приготвяне на хляба.
    Поглъщането на хляба на някой стадий от цикъла е поглъщане на причастието /хляба е свързан с Бога,Богинята/.
    Във връзка с всичко изброено трябва да отбележим като пример,свързан не толкова с хляба,колкото с причастието,поверието,касаещо първото и последното зрънце от цялото зърно от посятата реколта.Счита се,че в тях се намира душата на хляба.Първото зрънце е началото на думата,символ на това как ще премине сеитбата,какво ще се олучи от посятото.Последното зрънце е мястото,където е събрано на съхрнение всичко,всички страхове и възможни беди,свързани с това.Първото зърно е началото,чрез него се установява свръзката.Последното зърно е резултата от работата.
   Просфорът е хляб,при който има мая и се свързва с Бога,с живота.
   Маца е хляб,състоящ се само от брашно и вода.Това е връзката с единния Бог,обединяващ небитието и битието.
   Просфорът се поглъща от учениците и последователите на Христос.Маца се поглъща от народа,към който Христос е принадлежал.
   Тук трябва да добавим,че хлябът с мая,както виното,което вече е станало за пиене,олицетворяват плътта/кръвта/ с душа,която е одушевена.Маца се свързва повече със света,който сътворява и с животворните функции.Някога се е смятало,че първите класове трябва да бъдат срязани от свещеник,за да се направят после от зърната им просфори.
    Следващият момент ,че преди да убият някой,често го мъчат-бият го,бавно го душат и т.н./аналогия със страданията на Христос на кръста/.Това е сходно с два от процесите за приготвяне на хляба-смилането на зърното и действието на маята.
    При това подобни мъчения правят следното:
1.Формират духът на животното,способен да общува с хората.
2.Акцентират вниманието на този дух към хората.
3.Имаме повтарящи се мъчения,обесване на някой на дърво и др.,който всъщност е същината на животното,на човека,на Бога/Христос,Один,Озирис и др./.Следва очистване от всичко,което е свързано със света-това нещо се отказва да възприеме болката,преминава на по-високи планове,оформя се и  укрепва в името на саможертвата за хората.Тук важно това същество да не изгуби човешката си същност,а да придобие просветление,своя същност,способност да възкресява мъртвите,да управлява сродните си същности в името на благото на хората.
    Да приведем пример за жертвоприношението на хляба при индоарийцте:
1.Брашното,с което се посипва готовия хляб-това са косите;
2.Брашното,полято с вода е кожата.
3.Замесеното тесто е плътта.
4.Изпеченото тесто са костите.
5.Готовото печиво,полято с масло  е костния мозък.

Мнения: 605
Репутация:
[ 237 ]
 

  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Статистика



Copyright


Okultno.info не носи отговорност за споделената информация под формата на статии и мнения във форума. Използваме свободно разпространени линкове в интернет за представените видеоклипове и е-книги тук.

За контакти


За да се свържете с нас използвайте формата за контакт или ни пишете на
okultno.info@ mail.bg