|
|
Forum moderator: Nihil, Occult |
Форум - Архив на Okultno.info Форум Магия Теория и общи понятия ХЛЯБЪТ КАТО СИМВОЛ В МАГИЯТА (Теория) |
ХЛЯБЪТ КАТО СИМВОЛ В МАГИЯТА |
Темата е достатъчно обширна,защото е тясно свързана с магията и с приемането на т.нар. второ причастие.
Една от отличителните особености на човека в сравнение с животното и речта,проявление на разума.Тук е по-лесно да се използва аналогията,провеждана в работата с магическите квадрати:по степен на сложност,свързаност и магичност речта се разпределя на ДУМА-ИЗРЕЧЕНИЕ-СВЪРЗАНА ФРАЗА-ПОВЕСТВОВАНИЕ. При това степента на свързаност и обединяването в едно цяло на думите в повествованието се увеличава.За свързан текст са ни нужни много повече сили и ум,дух,душа,отколкото за произнасянето на фразите. Така е и с хляба.Зърното е като една дума-отделено,живеещо само за себе си,но живо и готово.Процесът на приготвяне на хляба е аналогичен на процеса на формирането на свързаната реч.Смилането на зърната е абстрахиране от отделните думи във фразите,от които се състои свързания текст.Добавянето на съставки е внасянето във фразите на подробности и нюанси,създаването на форма на хляба е построяване на повествованието.Изпичането на хляба е произнасяне на текста в определена емоционална форма и в съответната среда,в която този текст би възпроизвел най-голямо впечатление. Хлябът като произлязъл от растение/ечемик или пшеница/ е свързан с Бога или Богинята директно.Тази връзка се съдържа в изкласяването на растенията,в тяхната форма,която придобиват.Хлябът е символ на Бога,Който умира и се проявява в Сина,а по този начин се възражда/умиращият и възкръсващ Бог,Който се пробужда и заедно с това пробужда и мъртвите и т.н./.Това се вижда и във фазите,през които преминава отглеждането на растенията-сеитба-грижа-жътва-складиране и ползване-нова сеитба след събирането-събиране на реколтата-жътва-смилане на зърното-замесване на тестото-приготвяне на хляба. Поглъщането на хляба на някой стадий от цикъла е поглъщане на причастието /хляба е свързан с Бога,Богинята/. Във връзка с всичко изброено трябва да отбележим като пример,свързан не толкова с хляба,колкото с причастието,поверието,касаещо първото и последното зрънце от цялото зърно от посятата реколта.Счита се,че в тях се намира душата на хляба.Първото зрънце е началото на думата,символ на това как ще премине сеитбата,какво ще се олучи от посятото.Последното зрънце е мястото,където е събрано на съхрнение всичко,всички страхове и възможни беди,свързани с това.Първото зърно е началото,чрез него се установява свръзката.Последното зърно е резултата от работата. Просфорът е хляб,при който има мая и се свързва с Бога,с живота. Маца е хляб,състоящ се само от брашно и вода.Това е връзката с единния Бог,обединяващ небитието и битието. Просфорът се поглъща от учениците и последователите на Христос.Маца се поглъща от народа,към който Христос е принадлежал. Тук трябва да добавим,че хлябът с мая,както виното,което вече е станало за пиене,олицетворяват плътта/кръвта/ с душа,която е одушевена.Маца се свързва повече със света,който сътворява и с животворните функции.Някога се е смятало,че първите класове трябва да бъдат срязани от свещеник,за да се направят после от зърната им просфори. Следващият момент ,че преди да убият някой,често го мъчат-бият го,бавно го душат и т.н./аналогия със страданията на Христос на кръста/.Това е сходно с два от процесите за приготвяне на хляба-смилането на зърното и действието на маята. При това подобни мъчения правят следното: 1.Формират духът на животното,способен да общува с хората. 2.Акцентират вниманието на този дух към хората. 3.Имаме повтарящи се мъчения,обесване на някой на дърво и др.,който всъщност е същината на животното,на човека,на Бога/Христос,Один,Озирис и др./.Следва очистване от всичко,което е свързано със света-това нещо се отказва да възприеме болката,преминава на по-високи планове,оформя се и укрепва в името на саможертвата за хората.Тук важно това същество да не изгуби човешката си същност,а да придобие просветление,своя същност,способност да възкресява мъртвите,да управлява сродните си същности в името на благото на хората. Да приведем пример за жертвоприношението на хляба при индоарийцте: 1.Брашното,с което се посипва готовия хляб-това са косите; 2.Брашното,полято с вода е кожата. 3.Замесеното тесто е плътта. 4.Изпеченото тесто са костите. 5.Готовото печиво,полято с масло е костния мозък.
|
| |||
| |||